بازاریابی ویروسی Viral Marketing
شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۰۱ ق.ظ
بازاریابی ویروسی چیست؟
پیام تبلیغی یک شرکت با استفاده از ترغیب مشتریان به معرفی آن شرکت به دوستان و آشنایان میتواند به طور چشمگیری افزایش یابد.در واقع شرکت از مشتریان خود برای انجام این کار استفاده میکند و مشتری با هر بار استفاده، بیاختیار فروشنده محصول شرکت میشود. بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) به معنای عرضه تسهیلاتی به طور مجانی و دادن اجازه به افراد برای انتقال آن به دیگران است.
در واقع این نوع بازاریابی، مانند ویروس خود را تکثیر می کند متداولترین روش برای انجام این نوع بازاریابی شبکه اینترنت است که با افزایش تعداد کاربران اینترنت، اهمیت آن روز به روز افزایش بیشتری مییابد.
دو بینش در بازاریابی ویروسی وجود دارد که عبارت است از:
دنیایی که در آن بازاریابان میتوانند با هزینههای تقریباً معادل صفر مشتری ایجاد کنند.
ارتباطات از حالت "بازاریاب - مصرفکننده" به طرف "مصرفکننده- مصرفکننده" جابهجا شود.
۹۷/۰۶/۱۰