محمد کاظمی مدیر مارکتینگ

مارکتینگ
محمد کاظمی مدیر مارکتینگ

محمد کاظمی
مدیر مارکتینگ و فروش خدمات تخصصی آزمایشگاهی فناوری بن یاخته های رویان
این سایت به جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با محصولات و خدمات جدید بیوتکنولوژی که در کشور عزیزمان در حال تولید و انجام است، ایجاد گردیده است همچنین در این سایت با مطالب مارکتینگ و فروش نیز آشنا خواهید شد.
شماره تماس: 09194060664

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

ماتریس BCG یا گروه مشاوران بوستون

جمعه, ۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۴۶ ب.ظ

ماتریس BCG یا ماتریس گروه مشاوران بوستون می تواند برای تعیین اولویت هایی که برای هر محصول می بایست در نظر داشت مورد استفاده قرار گیرد. ایده ی اصلی این ماتریس، تعیین جایگاه یک محصول بر اساس دو عنصر  سهم از بازار و سرعت رشد بازار است. بر اساس این دو عامل چهار فضا را در جدول BCG تعیین می کنیم که به ترتیب شامل 1- خانه سوال ها 2- خانه ستاره ها 3- خانه گاوهای شیرده 4- خانه سگ ها نام می گیرند.
علامت سوال : زمانی که محصول ما در این خانه قراردارد سهم بازار بسیار اندکی داریم ولی در صنعتی که رشد بسیار بالایی دارد ، به رقابت می پردازیم. معمولا در این خانه نیاز بسیار شدیدی به پول نقد داریم و  باید از طریق اجرای #استراتژی_های #رسوخ_در_بازار ، #توسعه_بازار یا #توسعه_محصول سهم بازار زیادی را کسب کنیم.
ستاره : در این خانه محصول ما سهم بالایی از بازار و نرخ رشد صنعت را دارا می باشد #پلن_مارکتینگ ما در این ناحیه یکپارچگی عمودی به بالا یکپارچگی عمودی به پایین یکپارچگی افقی #رسوخ_در_بازار و #توسعه_بازار می باشد.
گاو شیرده: در این خانه سهم ما از بازار بسیار زیاد می باشد، ولی در صنعتی که آهنگ رشد بسیار کندی دارد به رقابت می پردازیم. بسیاری از گاوهای شیرده امروز" ستارگان " دیروز هستند. 
سگ : وقتی در این خانه قرار داریم سهم بازار اندکی داشته و در صنعتی به رقابت می پردازیم که رشد بسیار کندی دارد و یا هیچ رشدی ندارد، بهترین #استراتژی این است که مقداری از فعالیت آن را کاهش داد و به دنبال وارد کردن محصول جدیدی به بازار باشیم.






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی