محمد کاظمی مدیر مارکتینگ

مارکتینگ
محمد کاظمی مدیر مارکتینگ

محمد کاظمی
مدیر مارکتینگ و فروش خدمات تخصصی آزمایشگاهی فناوری بن یاخته های رویان
این سایت به جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با محصولات و خدمات جدید بیوتکنولوژی که در کشور عزیزمان در حال تولید و انجام است، ایجاد گردیده است همچنین در این سایت با مطالب مارکتینگ و فروش نیز آشنا خواهید شد.
شماره تماس: 09194060664

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

چگونه از مدل AIDA استفاده نماییم

پنجشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۷، ۰۴:۴۲ ب.ظ

 در بازاریابی دیجیتال مدل‌هایی وجود دارد که در کسب و کارهای مختلف از آن استفاده می نماییم. یکی از این مدل‌ها، مدل AIDA است. AIDA برای اولین بار توسط آقای لویس در سال 1898 پایه گذاری شد.  تمرکز و اجرای درست فعالیت های بازاریابی در هر یک از مراحل این مدل بازاریابی، سوق دادن مخاطب به بخش داخلی تر قیف فروش است.
مراحل مختلف استفاده از این مدل به شرح ذیل می باشد:

مرحله آگاهی

اولین و مهمترین گام در بازاریابی و فروش، دیده شدن برند شما توسط مشتریان است. این در واقع به مفهوم ترویج یا Promotion است که معمولا از طریق تبلیغات انجام می‌شود. اما گذشته از تبلیغات محیطی، امروزه شبکه‌های اجتماعی نیز این فرصت را برای ما فراهم آورده‌اند تا فعالیت‌های بازاریابی موثری را در جهت آگاهی بخشی به مخاطب فراهم آوریم. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به تبلیغات دارد و برای ما امکان برقراری ارتباطات دو طرفه و فعال با مشتریان را نیز فراهم می‌آورد.
بنابراین جایگاهی برای برند خود در شبکه‌های اجتماعی ایجاد نمایید. به عنوان مثال در شبکه‌های Facebook و LinkedIn و Instagram و... می‌توانید برای برند خود یک صفحه اختصاصی ایجاد کنید و علاوه بر پیام‌های بازاریابی، با مشتریان خود در مورد مسائلی که آنها علاقمند هستند، وارد گفتگو شوید. در این مرحله اطلاع رسانی مخاطب از طریق بروشور،کاتالوگ، بریج بورد، بیلبورد و... نیز انجام می گیرد. 

مرحله علاقه

در این مرحله، مشتری تا حدودی به محصول یا خدمات شما علاقمند شده است. به همین علت شروع به جستجو و تحقیق می‌کند تا اطلاعات بیشتری بدست آورد. بسته به اهمیت و ارزش محصول، ممکن است تحقیق و بررسی توسط مشتری، فرایندی دقیق و طولانی باشد. او احتمالا به نظرات و توصیه‌های سایر مشتریان و مزایا و معایب محصول شما نسبت به محصولات رقیب توجه خواهد نمود. امروزه مشتریان توجه زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارند و سعی می‌کنند نظرات، سوالات و انتقادات سایر مشتریان درباره  برند و محصول مورد نظر خود را به دقت مطالعه نمایند. بنابراین حتما به نظرات مثبت و منفی مشتریان خود در شبکه‌های اجتماعی اهمیت داده و به آنها بصورت مناسب پاسخ دهید. در این مرحله به غیر از شبکه های اجتماعی قابلیت اعلام نظر در سایت خود را نیز برای مشتریان فراهم آوردید.

مرحله اشتیاق

در این مرحله ارتباطی عاطفی بین مشتری و برند ایجاد می‌گردد. شما باید مشتری را مشتاق و شیفته برند، محصول و یا خدمات خود نمایید. پیش از فروش، مشکلات مشتریان را رفع نمایید، به سوالات آنها پاسخ دهید و فراتر از انتظار آنها خدمات رایگانی را ارائه نمایید. مطمئن باشید که در بلند مدت این سرمایه‌گذاری‌های شما بازدهی خوبی خواهد داشت.
برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و کمک به آنها باید صادقانه و دوستانه باشد تا موجب جلب اعتماد و علاقه آنها گردد. در غیر اینصورت بدیهی است که تاثیرات منفی خواهد داشت.
همچنین باید امکان ارتباط سریع و آسان مشتریان بالقوه با کارشناسان شرکت را فراهم کنیم که برای این منظور شبکه‎های اجتماعی و گفتگوهای آنلاین یکی از بهترین ابزارها هستند.

مرحله اقدام

توصیه و نظرات دوستان و سایر مشتریان، بیشترین تاثیر را بر روی تصمیم مشتری برای خرید یک محصول دارد. این نظرات ممکن است مثبت و یا منفی باشد و در نتیجه بر روی تصمیم مشتری مبنی بر خرید یا عدم خرید تاثیر خواهند داشت.
حمایت از مشتریان در فرایند خرید و فراهم نمودن یک تجربه عالی برای آنها، مزایای زیادی برای شما در آینده خواهد داشت. مشتریان خود را به طرفداران وفادار شرکت تبدیل کنید تا شما را به دوستان خود توصیه کنند فرآیندی که در این مرحله نقطه کلیدی می باشد تسهیل نمودن فرآیند خرید می باشد طوری که مشتری با دو یا سه کلیک فرآیند خرید خود را انجام دهد.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی