محمد کاظمی مدیر مارکتینگ

مارکتینگ
محمد کاظمی مدیر مارکتینگ

محمد کاظمی
مدیر مارکتینگ و فروش خدمات تخصصی آزمایشگاهی فناوری بن یاخته های رویان
این سایت به جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با محصولات و خدمات جدید بیوتکنولوژی که در کشور عزیزمان در حال تولید و انجام است، ایجاد گردیده است همچنین در این سایت با مطالب مارکتینگ و فروش نیز آشنا خواهید شد.
شماره تماس: 09194060664

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۳ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

برانگیختن امید به زندگی و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بدون محدودیت سن، ملیت، مذهب و جنسیت
خبر است بر در خانه دوست
لقمه عشق تقسیم کنند
سهم ما سهم شما
لطف خدا...
جهت کمک به خیریه بهنام دهش پور لطفا روی لینک زیر کلیک بفرمایید



 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۷ ، ۱۲:۱۸
محمد کاظمی

 در بازاریابی دیجیتال مدل‌هایی وجود دارد که در کسب و کارهای مختلف از آن استفاده می نماییم. یکی از این مدل‌ها، مدل AIDA است. AIDA برای اولین بار توسط آقای لویس در سال 1898 پایه گذاری شد.  تمرکز و اجرای درست فعالیت های بازاریابی در هر یک از مراحل این مدل بازاریابی، سوق دادن مخاطب به بخش داخلی تر قیف فروش است.
مراحل مختلف استفاده از این مدل به شرح ذیل می باشد:

مرحله آگاهی

اولین و مهمترین گام در بازاریابی و فروش، دیده شدن برند شما توسط مشتریان است. این در واقع به مفهوم ترویج یا Promotion است که معمولا از طریق تبلیغات انجام می‌شود. اما گذشته از تبلیغات محیطی، امروزه شبکه‌های اجتماعی نیز این فرصت را برای ما فراهم آورده‌اند تا فعالیت‌های بازاریابی موثری را در جهت آگاهی بخشی به مخاطب فراهم آوریم. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به تبلیغات دارد و برای ما امکان برقراری ارتباطات دو طرفه و فعال با مشتریان را نیز فراهم می‌آورد.
بنابراین جایگاهی برای برند خود در شبکه‌های اجتماعی ایجاد نمایید. به عنوان مثال در شبکه‌های Facebook و LinkedIn و Instagram و... می‌توانید برای برند خود یک صفحه اختصاصی ایجاد کنید و علاوه بر پیام‌های بازاریابی، با مشتریان خود در مورد مسائلی که آنها علاقمند هستند، وارد گفتگو شوید. در این مرحله اطلاع رسانی مخاطب از طریق بروشور،کاتالوگ، بریج بورد، بیلبورد و... نیز انجام می گیرد. 

مرحله علاقه

در این مرحله، مشتری تا حدودی به محصول یا خدمات شما علاقمند شده است. به همین علت شروع به جستجو و تحقیق می‌کند تا اطلاعات بیشتری بدست آورد. بسته به اهمیت و ارزش محصول، ممکن است تحقیق و بررسی توسط مشتری، فرایندی دقیق و طولانی باشد. او احتمالا به نظرات و توصیه‌های سایر مشتریان و مزایا و معایب محصول شما نسبت به محصولات رقیب توجه خواهد نمود. امروزه مشتریان توجه زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارند و سعی می‌کنند نظرات، سوالات و انتقادات سایر مشتریان درباره  برند و محصول مورد نظر خود را به دقت مطالعه نمایند. بنابراین حتما به نظرات مثبت و منفی مشتریان خود در شبکه‌های اجتماعی اهمیت داده و به آنها بصورت مناسب پاسخ دهید. در این مرحله به غیر از شبکه های اجتماعی قابلیت اعلام نظر در سایت خود را نیز برای مشتریان فراهم آوردید.

مرحله اشتیاق

در این مرحله ارتباطی عاطفی بین مشتری و برند ایجاد می‌گردد. شما باید مشتری را مشتاق و شیفته برند، محصول و یا خدمات خود نمایید. پیش از فروش، مشکلات مشتریان را رفع نمایید، به سوالات آنها پاسخ دهید و فراتر از انتظار آنها خدمات رایگانی را ارائه نمایید. مطمئن باشید که در بلند مدت این سرمایه‌گذاری‌های شما بازدهی خوبی خواهد داشت.
برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و کمک به آنها باید صادقانه و دوستانه باشد تا موجب جلب اعتماد و علاقه آنها گردد. در غیر اینصورت بدیهی است که تاثیرات منفی خواهد داشت.
همچنین باید امکان ارتباط سریع و آسان مشتریان بالقوه با کارشناسان شرکت را فراهم کنیم که برای این منظور شبکه‎های اجتماعی و گفتگوهای آنلاین یکی از بهترین ابزارها هستند.

مرحله اقدام

توصیه و نظرات دوستان و سایر مشتریان، بیشترین تاثیر را بر روی تصمیم مشتری برای خرید یک محصول دارد. این نظرات ممکن است مثبت و یا منفی باشد و در نتیجه بر روی تصمیم مشتری مبنی بر خرید یا عدم خرید تاثیر خواهند داشت.
حمایت از مشتریان در فرایند خرید و فراهم نمودن یک تجربه عالی برای آنها، مزایای زیادی برای شما در آینده خواهد داشت. مشتریان خود را به طرفداران وفادار شرکت تبدیل کنید تا شما را به دوستان خود توصیه کنند فرآیندی که در این مرحله نقطه کلیدی می باشد تسهیل نمودن فرآیند خرید می باشد طوری که مشتری با دو یا سه کلیک فرآیند خرید خود را انجام دهد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۹۷ ، ۱۶:۴۲
محمد کاظمی

این ماتریس به ما کمک می کند نقاط ضعف و قوت هایمان را شناسایی کنیم و سپس فرصت ها و تهدید هایی که پیش رو داریم را بررسی نماییم.
معنی SWOT :
Strengths: نقاط قوت
Weaknesses: نقاط ضعف
Opportunities: فرصت‌ها
Threats: تهدید‌ها
می باشد. از این تحلیل در ابتدای طراحی کمپین های تبلیغاتی، اتخاذ سیاست های کاری متفاوت در کسب و کارتان و کشف موقعیت های مناسب برای اعمال تغییرات در شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. 
برای تحلیل ماتریس SWOT گام های زیر را طی کنید:
قدم اول: شناسایی عوامل داخلی و خارجی
برای تهیه ماتریس SWOT ابتدا باید عوامل داخلی و خارجی که بر سازمان موثر هستند را شناسایی کنید. پس از اینکه تمامی نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها مشخص شد، ماتریس های ارزیابی عوامل داخلی (IFE) و ارزیابی عوامل خارجی (EFE) تشکیل می‌شود. تمامی نقاط ضعف و قوت که مربوط به محیط داخل سازمان است در ماتریس IFE و فرصتها و تهدیدات محیط خارجی در ماتریس EFE تجزیه و تحلیل می شوند و  پس از آن وارد ماتریس QSPM شده و نمره دهی می شوند.
قدم دوم: تعیین وزن عوامل داخلی و خارجی
عوامل خارجی و داخلی را باید شناخته و آنها را براساس نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدها دسته بندی کنیم. سپس میزان اهمیت هر یک از آنها را مشخص کنیم. می توانیم از مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی کمک بگیریم و سلسله مراتب وزن هر یک از شاخص های عوامل داخلی و خارجی را مشخص کنیم. خروجی تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، میزان اهمیت هر شاخص تصمیم گیری استراتژیک را نشان می دهد.
قدم سوم: ایجاد ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی
برای این کار ابتدا عواملی را که تهیه کرده ایم، نوشته و به هر کدام بر اساس اهمیت، ضریبی از عدد صفر (بدون اهمیت) تا یک (بسیار مهم) اختصاص می دهیم. توجه داشته باشید جمع ضرایب نباید از عدد یک بیشتر شود. سپس به هر کدام از این عوامل از شماره 1 تا 4 نمره می دهیم. که نمره 1 نشان دهنده ضعف اساسی، نمره 2 ضعف کم، نمره 3 بیانگر نقطه قوت و نمره 4 نیز نشان دهنده قوت بسیار بالا در عامل می باشد. سپس ضریب هر عامل را در نمره آن ضرب کرده تا نمره نهایی سازمان به دست بیاید.

ماتریس SWOT چیست؟

اگر میانگین این عدد از 2.5 کمتر باشد یعنی سازمان با ضعف روبرو است و اگر بالاتر از 2.5 باشد یعنی سازمان دارای قوت است.
این کار را برای هر دو ماتریس IFE و EFE انجام دهید.

ماتریس SWOT چیست؟

قدم چهارم: طراحی ماتریس SWOT
عواملی چون قدرت، ضعف، فرصت و تهدید در ماتریس SWOT شناسایی شده و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند. در ماتریسSWOT  هریک از این عوامل را لیست کرده و آنها را در سلول های مربوط به خودشان وارد کنید. بنابراین همواره این ماتریس چهار نوع استراتژی WO، WT، ST و SO به شما می دهد.

ماتریس SWOT چیست؟

استراتژی های محافظه کارانه (WO): در این استراتژی هدف این است که از مزیت های موجود در فرصت ها برای جبران نقاط ضعف استفاده شود.
استراتژی های تدافعی (WT): هدف از این استراتژی، کم کردن نقاط ضعف داخلی و پرهیز از تهدیدات ناشی از محیط خارجی است. معمولا در چنین شرایطی سازمان در وضعیت مخاطره آمیز قرار دارد می توانیم از روش  انحلال، واگذاری کاهش عملیات، پیوستن به شرکت های دیگر از این بحران عبور کند.
استراتژی های تهاجمی (SO): در این استراتژی، سازمان با تکیه بر قوت های داخلی بیشترین بهره را از فرصت های خارجی می برد. به همین دلیل بیشتر سازمان ها تمایل دارند در این موقعیت قرار بگیرند.
استراتژی های رقابتی (ST): در این موقعیت هدف سازمان این است که روش هایی استفاده شود تا با استفاده از نقاط قوت داخلی از تاثیر منفی تهدیدات خارجی جلوگیری شود و حتی سعی شود تهدیدات را از بین بروند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ دی ۹۷ ، ۱۱:۰۲
محمد کاظمی