محمد کاظمی مدیر مارکتینگ

مارکتینگ
محمد کاظمی مدیر مارکتینگ

محمد کاظمی
مدیر مارکتینگ و فروش خدمات تخصصی آزمایشگاهی فناوری بن یاخته های رویان
این سایت به جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با محصولات و خدمات جدید بیوتکنولوژی که در کشور عزیزمان در حال تولید و انجام است، ایجاد گردیده است همچنین در این سایت با مطالب مارکتینگ و فروش نیز آشنا خواهید شد.
شماره تماس: 09194060664

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ماتریس آیزنهاور ابزار ساده‌ای برای اولویت‌بندی کارها و مدیریت زمان است. با شناخت ماتریس آیزنهاور می‌آموزیم که چگونه از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشیم.
ماتریس آیزنهاور به چهار گروه زیر تقسیم می شود:
مهم فوری
مهم ولی غیر فوری
غیر مهم ولی فوری 
غیر مهم و غیر فوری 
5 نکته مدیریت زمان در هنگام کار با ماتریس آیزنهاور:
1. قرار دادن کارهایی که باید انجام دهید در یک لیست، ذهن شما را آزاد می کند. اما همیشه اول از خودتان بپرسید چه کاری ارزش انجام دادن دارد. 
2. سعی کنید خودتان را به بیش از هشت وظیفه در هر بخش محدود نکنید. قبل از اضافه کردن یک وظیفه دیگر، اول وظیفه ای را که از همه مهم تر است تکمیل کنید. به یاد داشته باشید: مهم جمع آوری کردن وظایف نیست، تمام کردن آنهاست. 
3. شما همیشه باید هم برای وظایف کاری و هم وظایف شخصی خود تنها یک لیست داشته باشید. به این ترتیب هیچ وقت نمی توانید در مورد انجام ندادن هیچ کاری برای خانواده یا خودتان در پایان روز شکایت کنید.
4.  اجازه ندهید خودتان یا دیگران حواس شما را پرت کنند. اجازه ندهید دیگران اولویت های شما را مشخص کنند. هنگام صبح برنامه ریزی کنید، سپس بر روی وظایف خود کار کنید. 
5. در پایان، از به اتمام رساندن کارهایتان لذت ببرید. در آخر، سعی کنید کارهایتان را زیاد به تعویق نیاندازید، حتی با بیش از حد مدیریت کردن وظایفی که باید انجام دهید.




۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۷ ، ۲۱:۵۸
محمد کاظمی

در دنیای رقابتی امروز بقاء و موجودیت هر کسب و کاری وابسته به وجود مشتریانی است که مایل به خرید محصولات یا خدمات ما هستند. یکی از کانال های دریافت بازخورد یا نظرخواهی از مشتریان حضوری صندوق انتقادات و پیشنهادات می باشدکه باید در دسترس مشتری باشد. این عکس رو امروز از یکی از بیمارستان های شهر تهران گرفتم صندوق در گوشه ای از بیمارستان و غیر قابل دسترس بود انقدر غیر قابل دسترس، که مشتریان فکر کردند صندوق کمک به بیماران است و داخل آن پول ریخته اند 😊


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۷ ، ۲۱:۰۰
محمد کاظمی

تکنیک اسکمپر تشکیل شده از حروف اول کلمات انگلیسی زیر:
جایگزینی (Substitute)
ترکیب (Combine)
سازگارکردنبرای یک هدف دیگر (Adapt)
اصلاح (Modify)
کاربرد دیگر (Put to Another Use)
حذف (Eliminate)
وارونه کردن (Reverse)
در این دوش هفت نوع سوال با توجه به موضوعات بالا در مورد خدمات یا محصول خود مطرح می کنیم که هم محصول فعلی را بهبود می دهد و هم ایده های جدیدی برای ایجاد محصول جدید به ما می دهد.
جایگزین کردن
تکنیک جایگزینی، بر بخش‌هایی در محصول، خدمات یا راه‌حل تمرکز دارد که می‌توان آن را با دیگری جایگزین کرد. در طول این قسمت از بحث، شرکت‌کنندگان در جلسه بر روی تصمیم‌گیری برای جایگزین کردن بخشی از فرآیند با بخش دیگر، تمرکز می‌کنند. پرسش‌های مطرح شده در طول این قسمت، عبارتند از:
کدام بخش از فرآیند را می‌توان جایگزین کرد بدون آنکه بر کل پروژه تأثیر بگذارد؟
چه کسی یا چه چیزی را می‌توان جایگزین کرد بدون آنکه بر فرآیند تأثیر بگذارد ؟
کدام بخش از فرآیند را می‌توان با گزینه‌های بهتری جایگزین کرد؟
آیا می‌توان زمان یا مکان پروژه را جایگزین کرد؟
اگر بخشی از پروژه را با بخش دیگری جایگزین کنیم، چه رخ خواهد داد؟
این محصول را در چه جای دیگری می‌توان فروخت؟
هدف ما در تکنیک جایگزینی، ارائه‌ی راه‌حل‌های جایگزینی برای تصمیم‌گیرندگان است تا بتوانند به منظور رسیدن به اقدام نهایی، راه‌حل‌های متفاوت را ارزیابی نمایند.
ترکیب کردن
هدف ما در تکنیک ترکیب کردن، تحلیل کردن امکان ادغامِ دو ایده، دو مرحله‌ی فرآیند یا دو محصول، در یک خروجیِ کارآمدتر است. در برخی موارد، ترکیب کردن ۲ ایده‌ی نوآورانه می‌تواند منجر به دستیابی به یک محصول یا فناوری جدید شود که منتهی به تقویت بازار می‌شود. برای نمونه، ترکیب کردن فناوری تلفن با دوربین دیجیتال، موجب تولید یک محصول انقلابی جدید در صنعت ارتباطاتِ راه دور شد. در بحث در مورد تکنیک ترکیب کردن، می‌توانیم پرسش‌های زیر را مطرح کنیم:
آیا می‌توانیم دو مرحله از فرآیند را با هم ادغام کنیم؟
آیا می‌توانیم دو فرآیند را به طور هم‌زمان به‌کار بگیریم؟
آیا شرکت ما می‌تواند منابع خود را با شریک دیگری در بازار ترکیب کند؟
آیا می‌توانیم دو یا چند جزء را با یکدیگر ترکیب کنیم؟
سازگار کردن
سازگار کردن، به مبحثی در طوفان فکری اشاره دارد که هدف از آن، اصلاح کردن یا بهبود دادنِ محصولات یا خدمات، برای دستیابی به خروجی بهتری است. این اصلاح، از ایجادِ تغییرات کوچک تا تغییراتی اساسی در کل پروژه، متغیر است. می‌توانیم پرسش‌های زیر را در جلسه‌ی طوفان فکریِ تکنیک سازگار کردن، مطرح کنیم:
چه چیزهایی را باید تغییر دهیم تا به نتایج بهتری برسیم؟
چه کار دیگری را می‌توان در این وظیفه‌ی خاص انجام داد؟
چگونه می‌توانیم فرآیند موجود را بهبود دهیم؟
چگونه می‌توانیم محصول موجود را اصلاح کنیم؟
چگونه می‌توانیم این فرایند را انعطاف‌پذیرتر کنیم؟
اصلاح، کوچک یا بزرگ کردن فرآیند
تکنیک تغییر دادن، به تغییر فرآیند به صورتی اشاره دارد که قابلیت‌های نوآورانه‌ی بیشتری را آزاد کند یا مشکلات موجود را حل می‌کند. این تغییر، چیزی بیش از اصلاحِ صِرف است زیرا بر کل فرآیند تمرکز دارد. پرسش‌های مطرح شده این فرایند عبارتند از:
چطور تغییر فرآیند می‌تواند موجب بهبود نتایج شود؟
اگر مشتریانمان دوبرابر شوند، چه رخ خواهد داد؟
اگر بازار متفاوت بود، این فرآیند چه شکلی داشت؟
آیا می‌توانیم فرآیند را طوری تغییر دهیم که کارایی بیشتری داشته باشد؟
اگر محصول، دو برابرِ اندازه‌ی فعلی باشد، چه خواهد شد؟
به‌کارگیری برای کاربردهای دیگر
در این تکنیک، به این مسئله می‌پردازیم که چگونه می‌توانیم محصول یا فرآیند فعلی را برای هدف دیگری به‌کار ببریم یا چگونه می‌توانیم از محصولِ فعلی برای حل کردن مشکلات استفاده کنیم. برای نمونه، می‌توانیم از این تکنیک برای فهمیدن این مسئله استفاده کنیم که چگونه می‌توان از محصول موجود، برای بخش دیگرِ بازار یا نوع کاربر دیگری استفاده کرد. پرسش‌های مطرح شده در این تکنیک، شامل موارد زیر است:
کدامیک از بخش‌های دیگر شرکت، می‌توانند از این محصول استفاده کنند؟
این محصول در صورتِ استفاده در جای دیگر، چه مزایایی خواهد داشت؟
اگر بخش دیگری از بازار را برای محصول فعلی هدف قرار دهیم، چه رخ خواهد داد؟
آیا می‌توانیم مرحله‌ی خاصی را به فرآیند اضافه کنیم تا جایگزین مرحله‌ی دیگری شود؟
چه راه‌های دیگری برای استفاده از این محصول وجود دارد؟
آیا می‌توانیم ضایعات تولید شده را برای استفاده‌ی دیگری، بازیافت کنیم؟
حذف کردن یا شرح دادن
همان‌طور که از نام آن پیداست، هدف از این تکنیک، شناسایی بخش‌هایی از فرآیند است که می‌توان برای بهبود فرآیند، محصول یا خدمات، آنها را حذف نمود. این تکنیک، به بررسی بخش‌های غیرضروریِ پروژه نیز کمک می‌کند. پرسش‌های مرتبط با این قسمت، عبارتند از:
اگر این بخش را حذف کنیم، چه رخ خواهد داد؟
چطور می‌توانیم بدون وجود بخش خاصی از پروژه، به همان خروجی‌ها دست یابیم؟
آیا به این بخش خاص، نیاز داریم؟
اگر مجبور باشیم با نیمی از منابع کار کنیم، چه خواهیم کرد؟
معکوس کردن
هدف از تکنیک معکوس کردن یا بازآرایی، بررسی پتانسیل ابتکاری در زمانِ تغییر ترتیب مراحلِ فرآیند در خط تولید است. معکوس کردن فرآیند یا بخشی از آن، می‌تواند به حل مشکلات یا تولید خروجی خلاقانه‌تر کمک کند. پرسش‌های مطرح شده در این بخش، عبارتند از:
اگر فرآیند را معکوس کنیم، چه رخ خواهد داد؟
چگونه می‌توانیم برای دستیابی به خروجی بهتر، ترتیب وضعیت موجود را تغییر دهیم؟
اگر ترتیب وضعیت موجود را وارونه کنیم، چه رخ خواهد داد؟
آیا می‌توانیم عناصر را با هم عوض کنیم؟


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۴
محمد کاظمی

ماتریس BCG یا ماتریس گروه مشاوران بوستون می تواند برای تعیین اولویت هایی که برای هر محصول می بایست در نظر داشت مورد استفاده قرار گیرد. ایده ی اصلی این ماتریس، تعیین جایگاه یک محصول بر اساس دو عنصر  سهم از بازار و سرعت رشد بازار است. بر اساس این دو عامل چهار فضا را در جدول BCG تعیین می کنیم که به ترتیب شامل 1- خانه سوال ها 2- خانه ستاره ها 3- خانه گاوهای شیرده 4- خانه سگ ها نام می گیرند.
علامت سوال : زمانی که محصول ما در این خانه قراردارد سهم بازار بسیار اندکی داریم ولی در صنعتی که رشد بسیار بالایی دارد ، به رقابت می پردازیم. معمولا در این خانه نیاز بسیار شدیدی به پول نقد داریم و  باید از طریق اجرای #استراتژی_های #رسوخ_در_بازار ، #توسعه_بازار یا #توسعه_محصول سهم بازار زیادی را کسب کنیم.
ستاره : در این خانه محصول ما سهم بالایی از بازار و نرخ رشد صنعت را دارا می باشد #پلن_مارکتینگ ما در این ناحیه یکپارچگی عمودی به بالا یکپارچگی عمودی به پایین یکپارچگی افقی #رسوخ_در_بازار و #توسعه_بازار می باشد.
گاو شیرده: در این خانه سهم ما از بازار بسیار زیاد می باشد، ولی در صنعتی که آهنگ رشد بسیار کندی دارد به رقابت می پردازیم. بسیاری از گاوهای شیرده امروز" ستارگان " دیروز هستند. 
سگ : وقتی در این خانه قرار داریم سهم بازار اندکی داشته و در صنعتی به رقابت می پردازیم که رشد بسیار کندی دارد و یا هیچ رشدی ندارد، بهترین #استراتژی این است که مقداری از فعالیت آن را کاهش داد و به دنبال وارد کردن محصول جدیدی به بازار باشیم.






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۷ ، ۱۴:۴۶
محمد کاظمی